ProAgrian kesäretki Kaakkois-Suomeen ti 11.6.2019 toteutuu

27.5.2019

Uudenmaan ProAgrian/Maa- ja kotitalousnaisten kesäretki Kaakkois-Suomeen tiistaina 11.6.2019

Lähde mukaan Uudenmaan kesäretkelle. Päivän aikana paljon kauniita maisemia ja kohteita, hyvää ruokaa hyvässä seurassa! Matkaan lähdemme Järvenpäästä ja aamukahvit nautimme Strömforsin upeassa ruukissa. Tämän jälkeen suuntamme jatkuu Lemille paikalliseen kotiseutumuseoon, jossa tarjolla perinteinen särä-lounas. Kotimatkalla pysähdymme Elimäellä Mustilan Arboretumissa parhaaseen alppiruusujen kukinta-aikaan.

Retkiohjelma:

klo 7.45 Hyrylän uimahalli (Rykmentintie 1, 04300 Tuusula)

klo 8.00 ProAgrian Uudenmaan toimisto (Seutulantie 1, 04410 Järvenpää)

klo 9.30 Strömforsin ruukki, kahvit Pajakahvilassa

Oppaan johdolla tutustumme Strömforsin ruukkialueeseen. Kierrokseen sisältyvät Pajamuseo, Yläpaja, jossa vanha vesivasara sekä vierailu kirkossa, jossa Helene Schjefbeckin ainoa maalaama alttaritaulu.

klo 11.00 lähtö kohti Lemiä

klo 12.30 perillä Lemin kotiseutuyhdistyksessä. Tarjolla maukas ja kuuluisa Lemin särä-lounas.

Säräateriaan sisältyy:särää pottuineen, rieskaa, juomaksi kotikaljaa, mehua tai vettä sekä jälkiruuaksi sekahedelmäsoppaa. Lisäksi ateriaan kuuluu säräselostus.

aterian jälkeen tutustumista museomäkeen oppaan johdolla

klo 15.00 lähtö Lemiltä kohti Elimäkeä

klo 16.30 saavumme Mustilan Arboretumiin. Saamme pienen opastuksen ja kierrätyksen Rodolaaksoon. Mahdollisuus omakustanteiseen kahviin.

klo 18.00 lähtö kohti Järvenpäätä ja Tuusulaa

klo 19.30 Järvenpäässä

Matkan hinta jäseniltä 100 €/sis. alv 24 %, hinta ei-jäseniltä 110 €. Tuusulan maamiesseuran jäseniltä retken hinta on 40 euroa.

Matka toteutetaan, jos lähtijöitä 30 henkeä. Lähtijöitä on ilmoittautunut tarpeeksi, joten retki toteutuu.

Sitovat ilmoittautumiset 28.5.19 mennessä

Kerrothan erikoisruokavalioista ilmoittautumisen yhteydessä.

Ilmoittautumiset: suvi.malin@maajakotitalousnaiset.fi tai 0400 682 334

Matkalle lähdemme Mannerkiven Liikenteen kyydissä.