Tuusulan seuden maataloustuottajien retki Etelä-Tiroliin to 01.08. - ma 05.08.2019

16.5.2019

Tuottajien matka Etelä-Tiroliin.

Päätös matkalle lähdöstä on tehtävä 17.5.2019. Matkaan lähtijällä pitää olla passi, joka on voimassa vielä ensi vuoden tammikuun.

Opinto- ja virkistysmatka Etelä-Tirolin luomumaailmaan
to 01.08. - ma 05.08.2019

Tervetuloa mukaamme Etelä-Tirolin henkeäsalpaavan jylhiin maisemiin!

Teemme päivän retkiä useille erilaisille luomu- ja biodynaamisille tiloille, kuten esim. luomuomenaplantaaseille, luomuviinitiloille jne. Tutustumme paikan päällä yritysten filosofiaan, biodynaamisten preparaattien sekä homeopaattisten aineiden käyttöön, tilan tuotantoon sekä markkinointiin ja kuulemme asiantuntijoiden luentoja aiheesta.

Bozen on kuuluisa lukuisista linnoistaan ja museoistaan. Nyt on oiva tilaisuus käydä katsomassa maailman kuuluisaa Ötziä – the Ice Mania.... Kun palaamme päivän retkien jälkeen hotelliimme, on meillä aina mahdollisuus nauttia sen wellness-osaston antimista.

Tämä matka on loistava yhdistelmä uutta oppia, upeita maisemia, innoittavia ideoita, paikallista kulinaarisuutta sekä ansaittua lepoa. Tässä koko ohjelmamme loisteliaisuudessaan:

1.päivä:torstai

Matka alkaa Helsingistä aamulennolla Müncheniin. „Willkommen in Deutschland! „ - Olemme teitä Münchenin lentokentällä vastassa.

Tästä lähdemme ajamaan kohti etelää ja nautimme perinteisen baijerilaisen lounaan Tegernsee-järven rannalla Biergartenissa. Jatkamme Alppien yli Baijerista Itävaltaan, jossa matkan varrella nautimme pienen piknikin alppijärven rannalla luonnon helmassa. Ajamme Eurooppa-sillan yli ja satumaisen kauniin Tirolin vuoristomaailman halki. Saavumme hotellillemme, jossa nautimme tervetuliasmaljat terassilla. Majoitumme huoneisiimme ja loppupäivä sinulla on omaa aikaa.

2. päivä: perjantai ja 3. päivä:lauantai

Päivät alkavat aina herkullisella aamiaisella hotellimme seisovasta pöydästä. Perjantai ja lauantai sujuvat täysin opintojen parissa: tutustumme erilaisiin luomu- ja biodynaamisiin tiloihin, heidän toimintaansa ja philosofiaansa. Päivien aikana nautimme yhteiset lounaat. Kuulemme asiantuntijan luennon luomusta ja kaikkeen siihen liittyvästä Etelä-Tirolissa, toisella tilalla asiantuntijan esitelmä biodynaamisuudesta ja homeopaattisista aineista. Ajamme kukkulaisen maiseman läpi Strada del Vino dell’Alto Adigea eli Etelä-Tirolin viinitietä myöten, joka on yksi maailman kauneimmista viinilaaksoista. Iltapäivällä palaamme hotellillemme ja illat ovat vapaassa käytössä.

4. päivä: sunnuntai

Päivä alkaa herkullisella aamiaisella hotellimme seisovasta pöydästä.

Sen jälkeen vietämme päivän täysin historiallisissa merkeissä. Ensimmäisenä vierailemme Sigmundskron-linnassa, joka on perustettu vuonna 945. Maailmankuuluisa vuoristokiipeilijä Reinhold Messner loi siitä MMM Messner Mountain Museum‘in ja antoi sille nimeksi Firmian. Täällä voit ihailla mm. hänen Tibet-kokoelmaansa.

Siirrymme seuraavaan keskiaikaiseen linnaan. Sen nimi on Runkelstein - ja sitä kutsutaan myös ”Kuvakirja-linnaksi”. Nautimme sen historiallisissa puitteissa lounaan ja halukkaat voivat sen jälkeen tutustua sen historiaan tarkemmin opastetulla kierroksella (englannin kielinen).

Runkelsteinin jälkeen voit tutustua johonkin Bozenin 100 museosta. Kuuluisin niistä kaikista on varmasti Ötzi-museo. Sovittuna aikana voit palata kanssamme hotellille tai jäädä kaupungin keskustaan kävelykatuihin ja sen antimiin tutustuen ja palata omatoimisesti hotellillemme. Siellä voit rentoutua Wellness-osastolla, jossa on myös Hamam, sauna, Fitness-osasto ja englantilainen puutarha.

Ilta vapaata aikaa esim. omakustanteiseen illalliseen hotellin ravintolassa tai muualla kauniissa Bozenissa.

5.päivä:maanantai

Runsaan aamiaisen jälkeen paluumatka Itävallan läpi Baijeriin alkaa. Matkan varrella nautimme lounaan Kufsteinissa rustiikissa Auracher Löchl-ravintolassa, joka on perustettu vuonna 1410. Matka jatkuu Münchenin lentokentälle, josta paluulento Helsinkiin alkaa.

Hintaan sisältyy:

➢ Lennot Helsinki – München – Helsinki turistiluokassa käsimatkatavaroilla ➢ Kaikki ohjelman mukaiset kuljetukset ➢ Picknick Itävallassa Achenseen rannalla ➢ Yöpymiset 4 tähden hotellissa Bozenissa ➢ Ensimmäisenä päivänä tervetuliasmalja hotellissa ➢ Joka päivä houkutteleva aamiaispöytä, jossa on tuoreita kakkuja, marmelaadeja, tuoreita

hedelmiä, jogurttia, mehuja, Etelä-Tirolilaista kinkkua, juustoja... ➢ Joka päivä yhteinen lounas paikalliseen tapaan (juomat ei sisälly hintaan) ➢ Tutustumiset ja esittelyt eri luomutiloilla ➢ Vapaa hotellin Wellness- ja Fitness-osaston käyttö ➢ Mukana aina kielitaitoinen matkanjohtaja/tulkki Marjut Langefeld.

Hintaan ei sisälly:

➢ Matkavakuutus ➢ Juomarahat ➢ Muut kustannukset, joita ei mainita ohjelmassa ➢ Henkilökohtaiset kulut

Jäsenetuhinta Tuusulan Seudun Maataloustuottajain Yhdistyksen jäsenille Helsingistä 1190 € / henkilö. Hinta ei sisällä arvonlisäveroa (0 % alv. y-tunnuksella). Hinta on voimassa, kun lähtijöitä on 18 henkeä. Varausmaksu on 200 € / henkilö ja loput viimeistään 4 viikkoa ennen matkan alkua. Yöpyminen tyylikkäissä kahden hengen huoneissa 4* hotellissa, Yhden hengen huone 220 € lisämaksu. Pidätämme oikeuden ohjelman muutoksiin.

Kulinaarinen opinto- ja virkistysmatka vailla vertaansa!

Marjut ja Manfred Langefeld Tel. 0049 1525 4659137 info@weinwelt-langefeld.com

www.weinwelt-langefeld.com (suomeksi) www.weinwelt-langefeld.de (auf Deutsch)