Kesäretki Impin päivänä ti 11.6.2024

16.4.2024

Lähde mukaan Uudenmaan kesäretkelle Hämeen sydämeen 11.6.2024
Koe kädentaitoja, tarinoita, hämäläisyyttä, historiaa ja herkullista ruokaa.

Uudenmaan perinteinen kesäretki suuntautuu tänä vuonna Hämeeseen. Mukana meillä on koko matkan auktorisoitu matkaopas Virve Haahti, joka johdattaa meidät alueen historiaan Hämeen Härkätietä pitkin. Matka taittuu Mannerkiven Liikenteen kyydissä ja matkaemäntänä toimii Suvi Malin Maa- ja kotitalousnaisista. Jos tulet muualta päin Suomea, voit osallistua retkelle myös omalla autolla.
Aluksi pysähdymme Ullan Pakariin aamukahville
Tästä matkaamme kohti Hattulan Pyhän Ristin kirkkoa, jossa kuulemme oppaan johdolla upeista maalauksista ja mm. siitä, miten kirkkomaalaukset ovat innoittaneet Rottien Pyhimys- tarinan.
Tästä matkamme jatkuu kohti Inkalan Kartanoa. Inkalassa meille on katettu herkkulounas. Talon emäntä Leila Ylitalo kertoo talon historiaa ja tarinoita nykypäivästä. Lounaan yhteydessä on mahdollista ostaa omakustanteisesti mietoja alkoholijuomia. Myös pikkupuodissa tuliaisostosten mahdollisuus.
Viimeiseksi suuntaamme käsityöharrastajien monitoimitaloon Wetterhoffiin
Hämeenlinnaan. Pääsemme tutustumaan paikkaan vähän pintaa syvemmälle. Saamme kuulla tarinoita ja juomme myös iltapäiväkahvit. Täällä mahdollista käydä myös käsityöostoksilla.
Wetterhoffin jälkeen suuntaamme takaisin kohti Tuusulaa.

Retkipäivän ohjelma:
klo 8.00 Tuusulan Uimahalli (Rykmentintie 1, 04300 Tuusula)
klo 8.45 Aamukahvit Ullan Pakarissa, Riihimäki
klo 10.00 Hattulan Pyhän Ristin kirkko
klo 11.30 Lounas Inkalan kartanossa
klo 14.00 Wetterhoff
klo 16.00 Kotimatkalle
Tuusulassa n. klo 17.15

Kesäinen ProAgria Etelä-Suomen opintomatka järjestetään yhteistyössä Tuusulan Maamiesseuran kanssa.
Ilmoittautumiset 2.6. mennessä: Suvi Malin 0400 682 334 tai
suvi.malin@maajakotitalousnaiset.fi
Ilmoittautumisen yhteydessä kerro myös mahdolliset ruoka-aineallergiat
Matkan hinta 120 €, sis. alv:n 24 %
Matka toteutetaan, jos retkeläisiä vähintään 25 henkeä.
Ilmoita Suville, jos haluat tulla jostakin matkanvarrelta kyytiin, mm. Järvenpäästä

Voit osallistua matkalle myös omalla autolla, jolloin retki alkaa Hattulan kirkolta, sieltä Inkalan kartanoon ja viimeiseksi Wetterhoffiin.
Omalla autolla matkaavien reissun hinta 70 €, sis. alv:n 24 %.

HUOM: Edellä olevat hinnat eivät koske Tuusulan Maamiesseuran jäseniä. Hintaa ei ole vielä päätetty, täydennän tähän myöhemmin.